Denní program

Zveřejněno: 10. srpna 2017

Provoz mateřské školy

 

            Vzdělávání probíhá v průběhu celého dne a ve všech činnostech.   Děti se schází od 6 hodin a rozchází nejpozději v 16 hodin.   Denní řád reaguje na individuální potřeby dětí. Poměr řízených a spontánních činností je vyvážený a to včetně aktivit, které MŠ organizuje nad rámec běžného programu. Děti jsou podněcovány k vlastní aktivitě, vedeme je k zapojování se do organizace činností, pracují svým tempem atd. Nabídka činností je pestrá od individuálních skupinových až po frontální, dbáme také na individuální potřebu soukromí.

 

REŽIM DNE

6:00 – 8:00

Scházení, volné hry, skupinové činnosti, individuální činnost

8:00 – 10:00

Komunikativní kruh, pohybové zdravotně preventivní chvilky, hygiena, přesnídávka – průběžně, didakticky cílené činnosti -částečně nebo plně řízené

10:00 – 11:30

Příprava na pobyt venku,

pobyt venku s volným i cíleným zaměřením, v případě nepříznivého počasí pobyt ve třídě MŠ

11:30 – 12:30

Hygiena, oběd, hygiena- včetně zubní

12:30 – 14:15

Příprava k odpočinku, odpočinek,

náhradní program- individuální práce s dětmi s nižší potřebou spánku

14:15 – 14:45

Hygiena, svačina

14:45 – 16:00

Volné hry, individuální činnost,

rozcházení dětí

 

 

 

Dle zájmu dětí se v čase volné hry uskutečňují zájmové činnosti vedené našimi pedagogickými pracovníky.

Společné zásady a pravidla

  • individuálně přizpůsobený adaptační program
  • pohoda prostředí - zdravé školní klima
  • respekt k individuálním potřebám dětí, zejména k osobnímu tempu    každého dítěte
  • vytváření a dodržování smysluplných pravidel
  • pravidelné zařazování řízených zdravotně preventivních pohybových            aktivit v denním režimu
  • dodržování kritérií podporujících zdraví - Kurikulum MŠ
  • podnětné prostředí, kvalitní vzdělávací nabídka
  • zařazování programové nabídky průběžně v režimu dne
  • vytváření podmínek pro individuální, skupinové a frontální činnosti

 

 

 

Metody a formy práce

  • prožitkové učení hrou a činnostmi dětí
  • kooperativní učení
  • nezávazná dětská hra - dle zájmu a vlastní volby
  • situační učení
  • spontánní sociální učení - přirozená nápodoba
  • didakticky zaměřené činnosti - vzory chování a postojů
  • vyvážené spontánní a řízené aktivity